Operacja zaćmy

Operacja zaćmy jest zabiegiem mało obciążającym dla organizmu, wykonywanym w znieczuleniu kroplowym, praktycznie bezbolesnym, po którym pacjent może wrócić bezpośrednio do domu. W rękach doświadczonego okulisty jest zabiegiem bezpiecznym i skutecznym. Pacjent nie musi martwić się jak technicznie wykonać operację – jest to rola okulisty. Ważnym elementem dla osiągnięcia sukcesu jest prawidłowa kwalifikacja do zabiegu.
Zdjecie - /media/1017/zacma_2.jpg

Leczenie

Zabieg polega na usunięciu mętnej soczewki i wszczepieniu na jej miejsce sztucznej. Obecnie najlepszą metodą leczenia zaćmy jest fakoemusyfikacja przy użyciu ultradźwięków (czasami pacjenci nazywają tą metodę laserową, choć jest to błędne). Zabieg może być przeprowadzony w znieczuleniu kroplowym. Polega na wykonaniu małych nacięć w rogówce, wprowadzeniu specjalnego narzędzia i za jego pomocą (ultradźwięki i strumieniu płynu) rozdrobnienia soczewki a potem jej usunięciu. Przez małe nacięcie wprowadzona jest soczewka zwijalna, która rozwija się w oku. Czas rehabilitacji jest krótki.

Zdjecie - /media/1018/zacma_3.jpg

MITY O ZAĆMIE

• stosowanie kropli przeciwzaćmowych pomaga- krople nie są skuteczne i w krajach zachodnich nie są już stosowane. Poza tym zawierają konserwanty uszkadzające powierzchnię oka.
  • trzeba czekać, aż dojrzeje - można operować gdy przeszkadza.
  • jest to ta sama choroba co jaskra- nie jest
  • soczewki wewnątrzgałkowe trzeba wymieniać i że maja określony termin ważności- zostają na zawsze
  • soczewka miękka w przeciwieństwie do twardej ugniata oko
  • po operacji będę widział dobrze do dali i do bliży bez okularów (zwykle konieczne są okulary przynajmniej do jednej z tych odległości). Wyjątek stanowi wszczepienie soczewki multifokalnej.